dimecres, 25 d’agost del 2010

Frida Kahlo, en 1953 , 4 de Novembre sobre Stalin

Per Erlantz
"El diari de Frida Kahlo, un íntim autoretrat"
Editorial La vaca independent, 2008


"Avui com mai estic acompanyada. Des de fa 25 anys Sóc un ser jo comunista. Sé els orígens centrals. S'uneixen en arrells antigues. He llegit la Història del meu pais i de gairebé tots els pobles. Conec els seus conflictes de classe i econòmics. Comprenc clarament la dialèctica materialista de Marx, Engels, Lenin, Stalin i Mao Tsé. Els amo com als pilars del nou món comunista. Ja vaig comprendre l'error de Trotsky des que va arribar a Mèxic. Jo mai vaig ser trotskista. Però en aquesta època 1940 - jo era solament aliada de Diego[1]. (personalment) (error polític)- Però cal tenir en compte que vaig estar malalta des dels sis anys d'edat i realment molt poc de la meva vida he gaudit de SALUT i vaig ser inútil al Partit. Ara en 1953 Despres de 22 operacions quirúrgiques em sento millor i podré de tant en tant ajudar al meu Partit Comunista. Ja que no sóc obrera, si sóc artesana - I aliada incondicional del moviment revolucionari comunista..."

((s'ha respectat la redacció com tal la va escriure))
[Es refereix a Diego Rivera, qui també va trencar amb Trosky en 1939]